Το ελληνικό κρασί σαρώνει σε διεθνείς διαγωνισμούς

Της Ιωαννας Φωτιαδη «Μαυροτράγανο και μανδηλαριά, λημνιό και βλάχικο, και φυσικά αγιωργίτικο και ξινόμαυρο. Το ξέρω: είναι όλα ελληνικά, γι αυτό και τόσο συναρπαστικά», γράφει η συντάκτρια των New York Times στις αρχές Μαΐου για τις ελληνικές ποικιλίες κρασιού. Λίγες ημέρες αργότερα, αποδεικνύεται ότι πολλοί συμμερίζονται τον ενθουσιασμό της. Οι δύο μεγάλοι διεθνείς διαγωνισμοί κρασιού, Concours Mondiale de Bruxelles (στην Πορτογαλία) και Decanter (στο Λονδίνο), ανέδειξαν τα ελληνικά κρασιά ως τους μεγάλους νικητές. H συγκομιδή είναι εντυπωσιακή! Από την Πορτογαλία επιστρέψαμε με 7 χρυσά και 25 αργυρά μετάλλια. Στον δεύτερο διαγωνισμό (με 14.199 συμμετοχές) αποσπάσαμε 6 κορυφαίες διακρίσεις (χρυσά μετάλλια), 46 ασημένια, 59 χάλκινα και 44 ετικέτες εντάχθηκαν στην κατηγορία «Commanded». Στους πρώτους των πρώτων κατατάσσεται η «Γαία Οινοποιητική» που χάρη στις σαντορινιές ποικιλίες απέκτησε τα τρία από τα έξι χρυσά. Και ο γύρος του θριάμβου φαίνεται να μην έχει τελειώσει ακόμα, μια που εντός των ημερών αναμένονται τα αποτελέσματα από τον διαγωνισμό Citadelle du vin, όπου οι ελληνικές επιδόσεις διαφαίνονται πάλι εξαιρετικές. «Η Ελλάδα σού δίνει έναν λόγο να σηκώσεις το ποτήρι», γράφει σε διθυραμβικό του άρθρο ο Guardian αναφερόμενος στις ελληνικές πρωτιές. Η διευθύντρια, μάλιστα, του περιοδικού Decanter που διοργανώνει τον διαγωνισμό, κάνει ιδιαίτερη μνεία στις ελληνικές συμμετοχές, οι οποίες διακρίθηκαν για πρώτη φορά σε ποσοστό 72%, στέλνοντας ένα μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις.Στο εν λόγω «θαύμα» συνετέλεσαν πολλοί παράγοντες, βοηθούσης και της οικονομικής κρίσης. «Οι οινοποιοί χάρη στην εμπειρία και τεχνογνωσία τους έχουν τελειοποιήσει το προϊόν, ενώ συμμετέχουν πιο ενεργά σε διεθνείς διαγωνισμούς και εκθέσεις, επιλέγουν εστιατόρια, γευσιγνώστες, σoμελιέ στο εξωτερικό και κάνουν επιδείξεις, όπως και road shows», εξηγεί ο κ. Θόδωρος Λέλεκας, δημοσιογράφος οίνου και κριτής ο ίδιος σε μεγάλους διαγωνισμούς. Παράλληλα, μπήκε σε εφαρμογή και το πολυαναμενόμενο «στρατηγικό σχέδιο για την προώθηση του ελληνικού κρασιού» μέσω του ΕΔΟΑΟ (Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου) που δημιούργησε site με πληροφορίες σε πολλές γλώσσες, καθιέρωσε το brand «new wines of Greece» και επέλεξε τέσσερις ποικιλίες (ασύρτικο Σαντορίνης, αγιωργίτικο Νεμέας, ξινόμαυρο Νάουσας και μοσχοφίλερο Μαντίνειας) ως «πρεσβευτές» της χώρας. Το ελληνικό κρασί και οι Ελληνες παραγωγοί φαίνεται ότι ωρίμασαν... ταυτόχρονα.